reklama

A za čo vlastne?

V poslednom čase sa sama seba čoraz častejšie pýtam, za čo vlastne tomuto štátu platím a akú protihodnotu dostávam za tú ich nenávratnú a neúčelovú daň či iné príjemné poplatky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu
(zdroj: http://blog.interexchange.org)

Práve tá neúčelovosť dane a rôznych poplatkov ma dosť štve. Nebudem sa tu hrať na ekonómku, chcem len ponúknuť pohľad normálneho občana tohto štátu. Tak napríklad taká daň za psa, ktorú platíme obciam – kde je jej reálne využitie? Dlhé roky som bývala v Prešove, kde je daň za psa neuveriteľných 66 euro. Ja jednoducho nerozumiem, za čo tieto peniaze ľudia platia. Pre psov horko-ťažko nájdete nejaké koše, sáčky v nich nie sú nikdy. Psi nemajú na sídliskách vlastné vyhradené plochy, útulky vyzerajú katastrofálne a žijú z pomoc dobrovoľníkov. Ja som ako majiteľ psa platením dane oproti ostatným znevýhodnená – iní tú daň predsa platiť nemusia. Mne to logicky tak vychádza, že by som mala byť schopná výsledky tejto dane niekde pozorovať, ale to je zrejme absolútny nonsens.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V januári sme kupovali nové auto písané na dedka, ktorý je ZŤP. Ako poplatok za evidenciu vozidla sme si nachystali 1,50. Škoda len, že tento poplatok sa pre zdravotne postihnutých ľudí nedávno potichu len tak zvýšil na 16,50. Opäť netuším za čo sme vlastne komu platili – veď za evidenčné čísla sa platí zvlášť a doteraz im za evidenciu stačilo 1,50...

Kvôli 30 kilometrovej diaľnici medzi Prešovom a Košicami si kupujem 50 eurovú diaľničnú známku. Moje auto sa iného úseku diaľnice na Slovensku ani nedotkne. Nuž človek zaplatí 50 euro za to minimum diaľnic a potom si pokazí nápravu na výmoli za Košicami. Na to, že ide o cestu najvyššej triedy vyzerá (aspoň tá, po ktorej jazdím ja) diaľnica absolútne katastrofálne. Keď už nemám inú možnosť ako platiť za všetky diaľnice na Slovensku, hoci využívam len jeden krátky úsek, ako občana ma nezaujíma, že niekde inde na Slovensku si ktosi balí vrecká „výstavbou“ akýchsi pseudodiaľnic, ktoré uvidíme tak v našich predstavách. Mňa zaujíma to, či sa po tej „mojej“ diaľnici dá normálne ísť bez toho, aby sa človek musel báť o svoje auto, či dokonca o vlastný život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak si chcete čosi postavať, pripravte si 750 (!!!) euro na stavebné povolenie, platíme už aj za drobné bytové úpravy. Aj napríklad taká svadba už stojí pomaly viac ako rozvod – 250 euro... platíme neskutočné sumy za neuveriteľné množstvo absurdít. Ako skutočne by ma zaujímalo na čo potrebuje štát 250 euro za ľudí, ktorí sa vzali. Stoja ho tí dvaja niečo (okrem tej polhodiny na matrike)? Nemal by štát rodinu podporovať?

Viem, že ide o rôzne poplatky rôznym inštitúciám, no mne sa zdá, že fenomén "platíme veľa a výsledky žiadne" je prítomný na Slovensku všade. Ako laikovi v oblasti ekonomiky sa mi páči napríklad fínsky prístup. V tejto prosperujúcej krajine sa peniaze vyzbierané na hazardných hrách plne presúvajú do rúk študentských organizácií – a úroveň tejto krajiny hádam nemusím približovať. Nedalo by sa čosi podobné aspoň náznakom zaviesť u nás? Či už zasa sa mi sníva o úrovni tejto krajiny a našich politikov? Chcela by som za svoje peniaze vidieť nejaký výsledok.

Ester Demjanová

Ester Demjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Pri pohľade na smrť a na tmu sa bojíme iba neznámeho, ničoho iného." (JKR) Zoznam autorových rubrík:  Moje osobné školstvoRozhadzujem rukamiOckoviAj o tom peknomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu