reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ester Demjanová

Ester Demjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Pri pohľade na smrť a na tmu sa bojíme iba neznámeho, ničoho iného." (JKR) Zoznam autorových rubrík:  Moje osobné školstvoRozhadzujem rukamiOckoviAj o tom peknomSúkromnéNezaradené

reklama

Rozhadzujem rukami

Založili ste si živnosť? Prvý list, ktorý dostanete, bude podvod

Ester Demjanová

Založili ste si živnosť? Prvý list, ktorý dostanete, bude podvod

Dňa 12.9. som si založila živnosť. Do živnostenského registra moje údaje pribudli 16.9. Už na druhý deň, teda 17.9., som v schránke objavila oficiálne vyzerajúcu obálku, v ktorej ma čakal šek na 59 eur. Moje meno, priezvisko a adresa boli všade predtlačené, dokumenty vyzerali nanajvýš oficiálne, nuž a pravdaže aj trocha odstrašujúco...

  • 21. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 30 307x
  • 106
Slovenská pohostinnosť nie je len mýtus, ale totálny nonsens

Ester Demjanová

Slovenská pohostinnosť nie je len mýtus, ale totálny nonsens

Tento blog píšem ako reakciu na článok SME o slovenskej pohostinnosti. Výsledok správy vôbec nie je prekvapivý, skutočnosť je možno ešte horšia. Na Slovensku sa pohostinnosti takmer nedočkáte.

  • 14. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 18 571x
  • 88
A za čo vlastne?

Ester Demjanová

A za čo vlastne?

V poslednom čase sa sama seba čoraz častejšie pýtam, za čo vlastne tomuto štátu platím a akú protihodnotu dostávam za tú ich nenávratnú a neúčelovú daň či iné príjemné poplatky.

  • 2. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 358x
  • 11
Ako sa slovenskí podnikatelia o zákazníkov pripravujú

Ester Demjanová

Ako sa slovenskí podnikatelia o zákazníkov pripravujú

Už som sa na Slovensku poučila, že očakávať od ľudí slušnosť a dodržanie slova je viac ako naivné. Ak však ide o človeka, ktorému som ochotná zaplatiť za jeho službu či tovar nemalú sumu, odmietam robiť kompromisy – mal by si ma vážiť a pchať sa mi vietekam, len aby som si „to jeho“ kúpila.

  • 15. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 331x
  • 23
JOJ-ka to dnes „vychytala“

Ester Demjanová

JOJ-ka to dnes „vychytala“

Počas večerného varenia som si pustila po dlhom čase telku. Len tak z nudy. A hneď som aj zistila, že človek by si telku z nudy nikdy nemal púšťať, lebo telka má za úlohu priniesť človeku hlboký umelecký zážitok, na ktorý je taký obyčajný človek nie vždy pripravený. A to celé platí aj v čase hlavných večerných správ.

  • 10. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 557x
  • 26
reklama
Keď sa mladým nechce

Ester Demjanová

Keď sa mladým nechce

„Dobrý deň, ja som počula, že ponúkate brigády pre chlapcov." Ozve sa zo slúchadla ženský hlas. „Ja totiž zháňam brigádu pre syna. Viete, on je vysokoškolák..." dodá na vysvetlenie a pustí sa do ďalšieho vysvetľovania „a on mi tvrdí, že práca sa nedá zohnať, ale ja tomu neverím."

  • 3. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 845x
  • 36
Skúmanie slovenského fenoménu

Ester Demjanová

Skúmanie slovenského fenoménu

Pracujem ako dispečerka v študentskom servise. Registrujem ľudí v našej agentúre, snažím sa na to minimum pracovných ponúk poslať tých najzodpovednejších a musím sa pozerať na to, ako sa mi príde zaregistrovať 40 ročná sestrička, ktorá si chce po svojich nočných šichtách privyrobiť hoc aj roznášaním letákov.

  • 16. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 111x
  • 19
Hľadám si prácu na Slovensku. Značka: nikto ma nechce

Ester Demjanová

Hľadám si prácu na Slovensku. Značka: nikto ma nechce

Asi som náročná. Posielaním životopisov na pochybné adresy uverejnené pri pracovných ponukách už som strávila pár týždňov. Dojíma ma, keď  na stránke uverejňujúcej pracovné ponuky zadám kritériá: „Prešov/Košice", zaškrtnem políčko „na dohodu" a ujo internet mi vypíše: „0 zhodných ponúk".

  • 13. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 346x
  • 44
Ako mi moja vlastná krajina zase ďalšie poleno pod nohy hodila

Ester Demjanová

Ako mi moja vlastná krajina zase ďalšie poleno pod nohy hodila

Slovensko:  Štátnicová literatúra sa skladá z niekoľkých kníh, ktoré sú absolútne nezohnateľné. A to myslím doslova - titul neexistuje v univerzitných ani vo vedeckých knižniciach v Prešove ani v Košiciach. Titul sa nedá kúpiť ani objednať v kamenných kníhkupectvách, v obchodoch so zahraničnou literatúrou, ani na internete. Nemajú ho vyučujúci, nie je nikde „pirátsky" naskenovaný, ani starý dobrý kamarát google books nepomôže. Akoby neexistoval. Ale súčasťou štátnicovej literatúry na Slovensku je.

  • 11. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 002x
  • 24
Ako v Košiciach automaty na lístky zmizli a už sa neobjavili

Ester Demjanová

Ako v Košiciach automaty na lístky zmizli a už sa neobjavili

Študujem v Košiciach a sem-tam sa zveziem mestskou hromadnou dopravou. Neraz som už počula Košičanov „spomínať" na staré dobré časy, keď bolo automatov na lístky dostatok. Dnes tomu tak nie je. Ani neviem, kedy som vlastne naposledy nejaký ten automat na lístky videla. Popri šetrení a znižovaní nákladov podľa mňa ohrozuje automaty SMS lístok, ktorý stojí 0,80 centov a platí hodinu, vrátane nočných spojov. Je fajn mať možnosť kúpiť si lístok cez mobil a nestresovať sa kvôli revízorom - bolo by však fajn, keby existovala možnosť fyzicky si ten cestovný lístok zakúpiť. Ak sa chcem zviezť 2 zastávky o jednej poobede (neprestupný lístok do 4 zastávok za 0,40€), cestovný lístok za 80 centov platný aj v noci mi skutočne netreba - ale mám inú možnosť ako si ho zakúpiť? Automaty nie sú, mnoho stánkov cestovné lístky nepredáva, alebo sú otvorené v extra-super-špeciálnych časoch (môj obľúbený stánok pri TUKE je dokonalosť sama s otváracími hodinami typu "prídem, ak sa mi bude chcieť"). Dúfam, že má toto vymiznutie automatov nejaký nevinný dôvod. Ale mám také podozrenie, že keďže sme na Slovensku...

  • 10. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 075x
  • 7
reklama
Nedeľa nedeľou? Funguje to v Nemecku?

Ester Demjanová

Nedeľa nedeľou? Funguje to v Nemecku?

Nedávno som narazila na istú petíciu „Nech je nedeľa nedeľou", spomínanú i v médiách - táto téma ma zaujala, keďže som strávila minulý semester v Nemecku, kde je v nedeľu kvôli prísnym nemeckým zákonom zatvorené takmer všetko. No a keďže som dnes nemohla ísť nakupovať :), tak som si sadla a čo-to o tej slovenskej a nemeckej nedeli napísala.

  • 9. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 816x
  • 69
Au! Moje zuby!

Ester Demjanová

Au! Moje zuby!

Zuby múdrosti môžu potrápiť každého a mne dnes dva z nich v prešovskej nemocnici vybrali. Pred operáciou som vystrašene presedela za počítačom niekoľko hodín a dní a hľadala informácie - po slovensky neboli takmer žiadne, len pár diskusných fór s vystrašenými prispievateľmi. To bol prvý dôvod, prečo som sa rozhodla napísať po dlhom čase tento blog. A druhým dôvodom bolo to, že ide o pozitívnu skúsenosť - a tých, mám taký pocit, je na Slovensku, a najmä v slovenskom zdravotníctve, čoraz menej.

  • 26. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 125x
  • 4
Nechajte sa oklamať

Ester Demjanová

Nechajte sa oklamať

Dobre znejúca ponuka nemusí byť vždy to najlepšie, čo človeka pri predaji a kúpe ojazdeného auta stretne. Práve naopak - môže to byť to najhoršie.

  • 21. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 815x
  • 20
Je chorý, je homosexuál.

Ester Demjanová

Je chorý, je homosexuál.

Mám kamaráta, ktorý nie je tak celkom „hetero". Dnes mi povedal, že vie, že to s ním „nie je v poriadku".

  • 31. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 039x
  • 130
O "mojej" nehode v Chorvátsku

Ester Demjanová

O "mojej" nehode v Chorvátsku

Moja babka zomrela v autobuse v Chorvátsku. Toto je moja rozlúčka, ktorú si teraz už môžem napísať lebo prešiel čas. Odohnal dotieravých novinárov a zalepil rany na duši, ktoré nám ostali po mučivom zážitku.

  • 18. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 566x
  • 37
reklama
Skutočná slovenská pohostinnosť

Ester Demjanová

Skutočná slovenská pohostinnosť

Veľa ľudí mi v rámci reakcií na môj posledný blog odkázalo, že z tejto krajiny je najlepšie čo najrýchlejšie vypadnúť. Napriek tomu, že som si istá, že inde by sa moja životná úroveň zvýšila, neplánujem odtiaľto odísť - mne samej zrejme na škodu. Verím totiž, že ak všetci odídeme, nikdy sa nič nezmení. Zmení sa ale niekedy niečo?

  • 16. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 207x
  • 104
Už vám nedáme žiadne peniaze!

Ester Demjanová

Už vám nedáme žiadne peniaze!

Prišli mi listy zo sociálky. Už nemám nárok na sirotský dôchodok.  S platnosťou od septembra.

  • 11. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 205x
  • 140
Tlmočníci dobrej nálady

Ester Demjanová

Tlmočníci dobrej nálady

Predvčerom som robila prijímačky na tlmočníctvo a prekladateľstvo. Moje nedávne skúsenosti a  ambícia stať sa tlmočníčkou ma priviedli k návrhu nového povolania - tlmočník dobrej nálady.

  • 19. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 052x
  • 6
Rýchlo, rýchlo, narobme "veľkú vodu" ešte pred voľbami

Ester Demjanová

Rýchlo, rýchlo, narobme "veľkú vodu" ešte pred voľbami

Pán Fico ma v dnešných správach dojal svojou ochotou pomôcť Slovensku. V štátnom rozpočte politici odrazu "našli" 25  miliónov eur, ktoré 100% nespôsobia v budúcnosti deficit. Najkrajšie bolo ale vyhlásenie vlády, ktorá chce odškodniť všetkých poškodených. Odporúčam všetkým stále veriacim v jeho veličenstvo Fica a súčasnú vládu, aby si toto tvrdenie zapamätali a jeho uskutočňovanie pozorne sledovali. Je mi ľúto ľudí postihnutých povodňami (a teda nás všetkých). Zrejme sa od nich nedá nič iné čakať, ale využívať živelnú pohromu a ľudské katastrofy ako predvolebnú kampaň mi nepríde etické a už vôbec nie správne. Nasľúbovať úbohým ľuďom bez strechy nad hlavou a so zničenými domami odškodnenie a pomoc a bez rozmýšľania sa vybrať utrácať peniaze. Skvelé riešenie.

  • 4. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 373x
  • 26
Tak toto ma dnes dostalo...

Ester Demjanová

Tak toto ma dnes dostalo...

Internet je dobrá vec. Ale aj veľmi nebezpečná. Po dlhom dni si sadám za počítač, lebo ma k tomu opäť čosi dohnalo -  skupina Naše Slovensko a moji priatelia na facebooku, ktorí túto stranu verejne podporujú a „pôjdu ju voliť" (mnohí z nich sotva násťroční).

  • 2. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 067x
  • 63
reklama
SkryťZatvoriť reklamu