reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ester Demjanová

Ester Demjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Pri pohľade na smrť a na tmu sa bojíme iba neznámeho, ničoho iného." (JKR) Zoznam autorových rubrík:  Moje osobné školstvoRozhadzujem rukamiOckoviAj o tom peknomSúkromnéNezaradené

reklama

Moje osobné školstvo

9 dôvodov, prečo som po bakalárskych štátniciach nikto

Ester Demjanová

9 dôvodov, prečo som po bakalárskych štátniciach nikto

Už to bude viac ako týždeň, čo som zoštátnicovala a môžem pýšiť titulom bakalár. Zatiaľ mám z tohto „titulu" jedine problémy.

  • 2. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 45 180x
  • 175
Tri školy, dva testy, jedna hodina a stále nemám jazykovku

Ester Demjanová

Tri školy, dva testy, jedna hodina a stále nemám jazykovku

Chcem sa učiť nemecky, trochu už viem a vzdelávať sa chcem naďalej, prípadne si raz spraviť certifikát na nejakej vyššej úrovni. Za kvalitnú výučbu som ochotná si zaplatiť. Som ideálny zákazník jazykovej školy. Ešte som ale stále nenašla takú, do ktorej by som bola ochotná chodiť.

  • 27. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 635x
  • 48
Diplomové práce na kľúč sú zlyhaním školiteľa a komisie

Ester Demjanová

Diplomové práce na kľúč sú zlyhaním školiteľa a komisie

To som sa aspoň dozvedela v nedávnej repríze markízackeho Reflexu. V relácii to odznelo hneď niekoľkokrát, raz to dokonca povedal akýsi odborník, ktorého meno si už nepamätám, ale mal na sebe sako a kravatu, tak to asi bola pravda.  Bolo to tuším niekedy v stredu či vo štvrtok doobeda. Odvtedy sa snažím zistiť, ako má školiteľ danému žiakovi dokázať, že tú prácu nenapísal on a ako je práve školiteľ za tento podvod zodpovedný.

  • 7. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 638x
  • 86
Prácu písať nemusíte, študovať počas štúdia je predsa nezdravé

Ester Demjanová

Prácu písať nemusíte, študovať počas štúdia je predsa nezdravé

So stránkami ponúkajúcimi napísanie diplomovej práce za študentov akoby sa vrece roztrhlo. Ich reklamy udrú do očí študentom napríklad na často navštevovanom facebooku. Už nejde len o bársaké inzeráty, v ktorých sa neznámy dušuje, že prácu napíše rýchlo a dobre (hoci aj tých nájdeme na internete kopy). Toto už sú dopodrobna prepracované stránky, na ktorých si môžete prečítať, koľko by taká práca stála, dokonca si pozrieť i referencie klientov danej firmy či prípadnú zmluvu, respektíve rovno vyplniť online objednávku.

  • 25. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 591x
  • 20
Vzdávame sa bez boja. Vaši študenti.

Ester Demjanová

Vzdávame sa bez boja. Vaši študenti.

Uznávam, nie som práve politicky orientovaný študent. Nemám vyhranený názor na každú politickú stranu, všetky diania vo svete a osobne sa o politike nerada rozprávam. Ale viem, že sa mi na momentálnej politickej situácii veľa nepáči a pozdávala sa mi myšlienka mobilizácie študentov v proteste, ktorá ku mne prišla síce náhodou, no v hlave mi ostala. Znelo to podobne ako to, čo raz urobili naši rodičia za vidinou čohosi lepšieho. Chcela som to skúsiť. Ale vzali mi príležitosť.

  • 15. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 683x
  • 18
reklama
Nie každý musí mať vysokú školu

Ester Demjanová

Nie každý musí mať vysokú školu

Brigádujem v agentúre, ktorá sprostredkováva brigády študentom a v podstate každému, kto má šťastie a na brigádu sa dostane. Pri stručnej registrácii, ktorá nezaberie viac ako 40 sekúnd, sa pýtam ľudí na vek, pracovné skúsenosti a na ukončené vzdelanie. Čoraz viac uchádzačov o brigádu má už v občianskom titul, v očiach doláre a v tvári zúfalstvo.

  • 30. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 388x
  • 16
Opäť o učiteľoch

Ester Demjanová

Opäť o učiteľoch

Odvádzať jednu z psychicky najnáročnejších prác za absolútne smiešnu mzdu, so skutočne minimálnymi odmenami, znášať nátlak nefungujúceho systému kreditov a ešte sa napočúvať o tom, ako majú predsa „dva mesiace prázdnin" je skutočne nesmierna obeta pre budúcnosť tejto krajiny.

  • 31. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 642x
  • 27
Prečo slovenskí študenti radšej doma sedia a na Erasmus nechodia

Ester Demjanová

Prečo slovenskí študenti radšej doma sedia a na Erasmus nechodia

Počula som, že slovenských „erasmákov" je strašne málo. Tak som teda premýšľala, prečo tomu tak je. Keďže som Erasmus sama minulý semester absolvovala, rada by som uviedla pár vecí na pravú mieru.

  • 20. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 933x
  • 27
Čo by sme od nemeckých vysokých škôl odkukať mohli

Ester Demjanová

Čo by sme od nemeckých vysokých škôl odkukať mohli

Neviem, či je to bežné pre výmenných študentov, ale ja som sa z Erasmu v Nemecku vrátila plná elánu a nadšenia z toho, ako môže niečo (rozumej: univerzita) fungovať a zároveň zármutku z toho, ako to u nás nefunguje. Nebudem vás presviedčať o kvalite nemeckého školstva, ani o tom, že to tam nemalo chyby, pretože viem, že to tak nie je. Lepšie ako nariekať nad tým, aké je to tu desné je podľa mňa pokúsiť sa odkukať pár „vylepškovákov".

  • 12. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 243x
  • 13
Zase máme na čo byť pyšní - maturita 2011

Ester Demjanová

Zase máme na čo byť pyšní - maturita 2011

Na chvíľu som sa vrátila o rok späť a spomenula si na moju vlastnú skúšku dospelosti. Tak teda, keby pár dní po maturite odo mňa chceli, aby som ju písala znova, neviem, či by som sa vedela ovládať.

  • 18. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 758x
  • 11
reklama
Slovenský učiteľ = obetný baránok

Ester Demjanová

Slovenský učiteľ = obetný baránok

Spomedzi všetkých existujúcich povolaní najviac ľutujem učiteľov. Pár dní pred maturitou sa mi čoraz menej chce lúčiť so starou dobrou školou - teším sa však na rýchly odchod z tohto červami prežratého, na hlavu postaveného, scholastického systému pochádzajúceho odniekiaľ zo stredoveku.

  • 27. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 428x
  • 65
Tak máme po maturite. Aj po ideáloch.

Ester Demjanová

Tak máme po maturite. Aj po ideáloch.

Nevravím, že nám v tomto štáte ešte nejaké ideály zostali, ale myslím, že aspoň niektorí z nás očakávali testy, ktoré budú skutočne posudzovať znalosti z predmetov, z ktorého maturitné písomky píšeme. Tohtoročné maturitné testy sa dajú nazvať len „hádaj na čo myslím". Šťastie mal ten, kto si vedel správne tipnúť, na čo mysleli tvorcovia počas určite dlhých nocí, pri ktorých škodoradostne tie testy vymýšľali.

  • 18. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 149x
  • 226
Učitelia a vyššie platy? vtipné...

Ester Demjanová

Učitelia a vyššie platy? vtipné...

Moja mama robí vysokoškolskú učiteľku. Drie ako kôň v dvoch prácach naraz a keď v jednej poprosí, aby jej vyšli v ústrety, spravia jej z rozvrhu peklo.

  • 28. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 150x
  • 33
A aký to má zmysel po týždni? (alebo "Poďme sa bifľovať II")

Ester Demjanová

A aký to má zmysel po týždni? (alebo "Poďme sa bifľovať II")

Po mojom poslednom článku sa mi zbehlo niekoľko ľudí a vravelo mi, čo všetko som ešte zabudla napísať, čo nás v škole neučia. A tak píšem (len tak mimochodom), pre tých, ktorým to chýbalo, ešte pár pekných kontrastov, ktoré som si všimla a možno k nim časom pripojím aj čosi viac z iných predmetov (a potom ma už vážne ukameňujú všetci učitelia :).

  • 16. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 651x
  • 12
"Poďme sa bifľovať" alebo "aký to má zmysel?"

Ester Demjanová

"Poďme sa bifľovať" alebo "aký to má zmysel?"

Druhá svetová vojna- klasické dejepisné učivo preberané asi miliónkrát od základnej až po strednú. Z mnohých hľadísk jedna z najzaujímavejších dejepisných látok, mne osobne vždy išli „vojny“ najlepšie, len tento rok mi akosi nejdú a tento raz mi tá látka nedala spať až tak, že som sa rozhodla napísať vám o nej blog, ktorý napokon vôbec nie je o vojnách.

  • 9. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 618x
  • 65
reklama
SkryťZatvoriť reklamu