reklama

Založili ste si živnosť? Prvý list, ktorý dostanete, bude podvod

Dňa 12.9. som si založila živnosť. Do živnostenského registra moje údaje pribudli 16.9. Už na druhý deň, teda 17.9., som v schránke objavila oficiálne vyzerajúcu obálku, v ktorej ma čakal šek na 59 eur. Moje meno, priezvisko a adresa boli všade predtlačené, dokumenty vyzerali nanajvýš oficiálne, nuž a pravdaže aj trocha odstrašujúco...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (106)

Pred založením živnosti som sa radila s viacerými živnostníkmi a podnikateľmi, dnes už sa predsa oplatí naozaj len máločo. Jednou z mojich večných otázok boli práve rôzne poplatky, o ktorých človek ani nevie, že ich má zaplatiť a potom mu zrazu príde domov výzva aj s nejakým tým penále z omeškania (myslím, že toto ako hlavný strach podnikateľa na Slovensku vypovedá aj o čomsi inom). Žeby spoločnosť stavajúca práve na tomto strachu?

Takúto obálku i jej obsah hoďte rovno do koša...
Takúto obálku i jej obsah hoďte rovno do koša... 

Bola to moja prvá pošta s menom živnosti. Keď som uvidela šek, trochu som sa vystrašila... veď ja som za zápis už platila, tak čo odo mňa chcú? Po prečítaní dokumentu som si uvedomila, že asi nebude všetko s kostolným poriadkom:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Drobný text informujúci adresáta o povahe dokumentu je umiestnený celkom umne, rovno pod hlavičkou, kde by som podstatné informácie veľmi nečakala.
Drobný text informujúci adresáta o povahe dokumentu je umiestnený celkom umne, rovno pod hlavičkou, kde by som podstatné informácie veľmi nečakala. 

Myslím si, že efektivita a rýchlosť tejto firmy by nemala ostať nepovšimnutá. Ak predpokladáme, že firma získava informácie z verejného registra dostupného na internete (v čo naivne dúfam), potom to znamená, že za jeden jediný pracovný deň (!) sa im podarilo nielenže získať moje údaje a pripraviť verzie dokumentov s mojim menom a adresou, ale ešte mi stihli dokumenty aj expresne zaslať. List som totiž dostala na druhý deň ráno normálnou poštou. Skutočne bleskurýchle jednanie, keď si vezmeme, že na DIČ si pri bežnom postupe počkáte aj pár týždňov.

Šek už vyplnili za vás.
Šek už vyplnili za vás. 

Pri krátkom googlení danej firmy (a myslím, že na to sa stačí i logicky zamyslieť) samozrejme každý zistí, že ide o podvod. Takýto biznis sa však firme (a nielen tejto) určite oplatí, veď len tak, doslova za nič, môže získať od jedného chudáka 60 eur. Nie každý nový živnostník už o týchto podvodoch čítal a prirodzený strach, ktorý človek zažíva pri toľko obávaných stretoch s úradmi, úradnými dokumentmi, úradníkmi, často zatemní myseľ a navodí stres, ktorý vedie k okamžitému vyplateniu požadovanej sumy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno ste už o týchto podvodníkoch čítali, možno ste sa stretli s inými im podobnými. Cieľom tohto článku je prispieť k tomu, aby sa takýmto firmám darilo čo najmenej. Všetkým živnostníkom prajem veľa šťastia, trpezlivosti, dobrých zákazníkov, zníženie odvodov (hahaha) a čo najmenej podvodníkov! 

Ester Demjanová

Ester Demjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Pri pohľade na smrť a na tmu sa bojíme iba neznámeho, ničoho iného." (JKR) Zoznam autorových rubrík:  Moje osobné školstvoRozhadzujem rukamiOckoviAj o tom peknomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu