reklama

9 dôvodov, prečo som po bakalárskych štátniciach nikto

Už to bude viac ako týždeň, čo som zoštátnicovala a môžem pýšiť titulom bakalár. Zatiaľ mám z tohto „titulu" jedine problémy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (175)
Obrázok blogu

1. Mám titul, o ktorý nikto na trhu práce nemá záujem - väčšina slovenských zamestnávateľov požaduje buď vzdelanie II. stupňa, alebo im stačí maturita

2. Nikto nevie, čo vlastne viem - čo vlastne ovláda taký bakalár? Má polovicu vedomostí magistra? Alebo má celkom iné vedomosti? Ja študujem tlmočenie a preklad - znamená to, že po bakalárovi viem prekladať a po magistrovi tlmočiť? Alebo že mám nejaké znalosti z oboch oblastí?

3. Prestala som byť študentkou školy, do ktorej sa o dva mesiace zase vrátim - škola ma zbavila všetkých právomocí študenta a som pre ňu „externý používateľ", v informačnom systéme si neviem ani len pozrieť rozvrhy na nasledujúci semester, v knižnici som „neštudent" a absolvent sa z internátu musí vysťahovať (aby som dostala potvrdenie o bakalárskej skúške, musím sa z týchto troch inštitúcií kompletne odhlásiť) hlavne, že sa na túto školu sa v septembri opäť vrátim, škola ma bude na všetko od začiatku musieť zapísať a univerzita to sama vie, lebo mám na ňu podanú prihlášku a má ma prijať bez prijímacích pohovorov

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

4. Zrušili mi platnosť ISIC-u a teda aj študentských zliav a to napriek tomu, že som si za jeho platnosť zaplatila rovnakú sumu ako po minulé roky, kedy mi platil do septembra. Takže žiadne študentské prázdniny, cestovanie za polovicu a študentské akcie, nezaslúžim si. 

5. Pozastavili mi sirotský dôchodok a rodičom príspevok na dieťa, peniaze si mám vyčarovať - peniaze jednoducho nedostanem (ale spätne mi ich vrátia) a nikoho nezaujíma, že ich môžem potrebovať. Vzhľadom k tomu, že v štúdiu určite pokračujem a na úrade práce sa nehlásim, nebudem dostávať žiadne príspevky od štátu, na trvalý pracovný pomer sa určite nezamestnám a brigádovať môžem buď načierno alebo veľmi, veľmi nevýhodne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Nikto nevie, ako ma zamestnať - v mojej aktuálnej práci budem musieť zrušiť moju terajšiu dohodu a na dva mesiace podpísať novú, menej výhodnú. Zamestnávatelia krčia plecami a v podstate nevedia, ako nás, skvelých bakalárov pokračujúcich v štúdiu, (ne)zamestnať.

7. Som nikto, som diera v systéme - niektorí tvrdia, že v septembri dostanem potvrdenie, že som bola študentkou od štátnic, iní tvrdia, že som normálne nezamestnaná, väčšina vraví, že na úrad práce ísť nemusím, no sú aj takí, ktorí už na úrade práce sú...

8. Na nič nemám papier - prijímacie pohovory na Mgr. prebehnú až v septembri, dovtedy teda nemám ako dokázať, že študentkou od septembra reálne budem. A diplom prirodzene nemám, pretože:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

9. Promujem koncom septembra (!!!) - je možné, že toto je prípad len mojej univerzity a fakulty, ale u nás bakalári zoštátnicujú v júni a diplomy dostanú na konci septembra, teda až počas zimného semestra. Čo pre študentov znamenajú promócie v septembri:

  • Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale aj to minimum nadšenia a radosti z absolvovania štátnic sa za tie dva mesiace vytratí a „oslavovať" máme vtedy, keď sa do školy zase vrátime?!

  • Ak chce niekto zmeniť školu, odísť študovať alebo nedajbože pracovať do zahraničia, skutočne neviem, čo má robiť. Študijné oddelenie mi povedalo, že diplomy sa pred promóciami nevydávajú.

  • Ja osobne som si plánovala podať prihlášku na traineeship do Európskej komisie. Škoda len, že výberové konanie prebieha v mesiacoch júl a august apožadujú vňom môj VŠ diplom (minimálna požiadavka je bakalársky), pre srandu králikom ešte dodám, že študujem program Anglický jazyk pre európske inštitúcie a ekonomiku

V podstate sa viac oplatí neurobiť štátnice a ísť až na tie opravné v auguste, lebo vtedy študentom ste, tomu sa vraví motivácia! Čo by vyriešilo všetky tieto problémy a aj množstvo papierovačiek by bolo, keby som za študentku bola považovaná do konca tohto akademického roka (resp. do konca augusta) a keby som štatút študenta nestratila už dňom štátnic. To minimum ľudí, ktorí by v štúdiu nepokračovali (napr. u nás v ročníku z 18 ľudí na škole ostáva 15 a tí, ktorí idú preč, chcú v štúdiu ďalej pokračovať inde) by štatúty študentov stratili v septembri. Určite existuje tisíc dôvodov, prečo by to takto nefungovalo (asi by sme na tých študentských zľavách pripravili štát o miliardy), jedno je však isté, za momentálneho stavu spadne po ukončení bakalárskeho štúdia študent do obrovskej diery v systéme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdroj obrázka v článku a perexe: http://www.studentzke.wbl.sk/

Ester Demjanová

Ester Demjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Pri pohľade na smrť a na tmu sa bojíme iba neznámeho, ničoho iného." (JKR) Zoznam autorových rubrík:  Moje osobné školstvoRozhadzujem rukamiOckoviAj o tom peknomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu