reklama

Tri školy, dva testy, jedna hodina a stále nemám jazykovku

Chcem sa učiť nemecky, trochu už viem a vzdelávať sa chcem naďalej, prípadne si raz spraviť certifikát na nejakej vyššej úrovni. Za kvalitnú výučbu som ochotná si zaplatiť. Som ideálny zákazník jazykovej školy. Ešte som ale stále nenašla takú, do ktorej by som bola ochotná chodiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (48)
Obrázok blogu

Prvú jazykovú školu som „oťukávala" ešte v januári, bola to prvá škola, ktorá mi odpísala na mail (niektoré nemali na stránke telefónne číslo). Spočiatku sa mi ani oni na e-maily vôbec neozvali, pretože čerpali dovolenku. Keď mi napokon navrhli termíny stretnutí, sami stretnutie nepotvrdili (viac ako 5 dní). Ja som na dohodnutú schôdzku podľa dohody prišla, no, ako sa asi sa dalo očakávať, bola som pre jedinú prítomnú pracovníčku nesmiernym prekvapením. Naveľa som dostala test a bola som usadená do nevykurovanej miestnosti (v januári!) s perom a papierom. Pracovníčka mi oznámila, že test mi zaberie hodinu a ona na tú hodinu musí odísť. Viac som ju nevidela.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V danej miestnosti som drkotajúc zubami a v rukaviciach vypracovala test a poslušne čakala na danú pani. Po hodine a pol som sa snažila niekoho zohnať, pretože som bola v miestnosti, ktorú bol treba zamknúť (dala mi kľúč). Nikoho som nezohnala, keďže všade prebiehala výučba a tá sa najbližšie dve hodiny neskončila. Pracovníčku som kontaktovala telefonicky, zakaždým sľúbila, že to bude ešte „dvadsať minút". Keď som za školou tresla dverami, boli to takmer tri hodiny, odkedy som vošla.

Druhú jazykovú školu som vyskúšala na začiatku polroka. Vyzerala dobre, vraj majú nové kurzy, môžem sa k nim pridať. Mala som čosi tušiť už vtedy, keď na mňa zamestnankyne školy pri pojmoch „úroveň B1/B2" len pleštili oči. Napokon som na prvej hodine zistila, že som jediný študent, ktorý sa pridáva od nového polroka a učiteľ nemá ani tušenie, že sa prijímali noví žiaci. Škola nevydávala žiadne certifikáty a na dôvažok, hodiny nemčiny mala len s Themen Neu do úrovne B1. Ďakujem pekne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretiu školu som navštívila na zápise len pred niekoľkými dňami. Za dverami s nápisom „zápis" spali na stoličkách dve postaršie panie. Ani po zobudení ale nevedeli, čo so mnou robiť, tak mi dali test. S nemčinou skúsenosti nemajú, vraj pani, čo ju učí tu aktuálne nie je. Prvý test mi dali zlý - úroveň A2 - sama som ich na to upozornila. Napokon som urobila test úrovne B1, dostavila sa pani, ktorá nemčinu učí a (vcelku milo) mi všetko vysvetlila. Ak chcem chodiť od septembra, rozvrh už majú a zaplatiť treba hneď (v júni!) a to plnú sumu na celý rok (takmer 200 euro).

Neskôr som do školy volala, pretože ešte nemám plný rozvrh na ďalší rok (som na vysokej škole) a teda netuším, či sa daných hodín budem môcť zúčastniť, navyše som ešte podotkla, že nemám žiadnu záruku, že hodiny budú kvalitné - musím skutočne platiť teraz? Pani na telefóne bola maximálne nepríjemná. Povedala mi, že ak sa nebudem môcť na hodiny dostaviť, žiadne peniaze späť nedostanem, nemôžu mi ani zaručiť, že ma presunú na iný kurz, rozčuľovala sa, že kto to kedy videl, platiť až po tom, čo službu aspoň raz „zažijem" a doslova sa vyjadrila: „tak teda choďte inam!".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toľko teda moje hľadanie jazykovej školy. Tak to vidím, že nemecky pomaly aj zabudnem, ale aspoň si teda ušetrím niekoľko sto euro, pretože čiastky, ktoré jazykovky (a medzi mojimi „vyskúšanými" sú aj tie štátne) pýtajú, sú skutočne nemalé. Som nesmierne náročný zákazník, pretože sa chcem vzdelávať až od istej úrovne, požadujem slušný prístup k zákazníkovi a bojím sa zaplatiť za niečo, čo uvidím najskôr tak za dva mesiace a o čom nemám istotu, že to vôbec budem môcť využiť. Idem sa teda poobzerať po súkromných hodinách nemčiny...

Na margo „nepotrebného" druhého jazyka na školách by som len rada poznamenala, že hoci sa neodvážim sa k tejto téme priamo vyjadriť, lebo sa na to necítim kompetentná, tak si pri riešení jazykovky zakaždým spomeniem na moju stredoškolskú nemčinu a hovorím si, čo by som ja len za ňu dnes dala, najlepšie keby bola každý deň do týždňa!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdroj fotografie v článku a perexe: http://www.ecenglish.com/blogs/Cambridge/?p=1384

Ester Demjanová

Ester Demjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Pri pohľade na smrť a na tmu sa bojíme iba neznámeho, ničoho iného." (JKR) Zoznam autorových rubrík:  Moje osobné školstvoRozhadzujem rukamiOckoviAj o tom peknomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu